luni, 28 februarie 2011

Chec special "Diana"

Avand in vedere ca astazi este o zi speciala pentru sis' a mea, trebuie sa fac o praji tot asa de speciala, nu? Pacat ca ea este departe si nu o poate gusta :(


Sursa

Doua prajituri in una... interesant, nu? :)   

Rulada:
3 oua
75 gr. zahar pudra
75 gr. faina
4-5 linguri de dulceata rosie (visine, capsuni, zmeura... etc.) 

Chec:
170 gr. unt
160 gr. zahar
1 plic vanilie
5 oua
180 gr. nuca macinata
100 gr. faina
1/2 plic praf de copt
3 linguri cacao
1 fiola rom

Incepem cu a face rulada :)
Ouale se amesteca cu zaharul pudra si se mixeaza la viteza maxima pentru 5 min.
Se adauga faina si se mai amesteca putin dar de data aceasta cu o lingura (miscari de jos in sus).
Se tapeteaza tava. Eu am folosit o tava de la cuptor, cred ca are 30 x 40 cm. Se niveleaza cu atentie aluatul in tava
Se da la cuptor la 200 grade pentru 8 min.
Se ruleaza cu ajutorul hartiei de copt si se lasa la racit
Dupa ce s-a racit se unge cu 3 - 4 linguri de dulceata
Se ruleaza si se pune de-o parte
Acum sa facem checul

Albusurile se bat spuma
Intr-un alt bol mixam untul cu zaharul, galbenusurile, zaharul vanilat si fiola de rom
Adaugam faina, cacaoa, praful de copt
si nuca macinata si amestecam bine pana ce compozitia este omogena
La compozitia rezultata se adauga albusurile batute spuma
si se amesteca cu lingura in miscari de jos in sus
Jumatate din compozitie se adauga in tava de chec (a mea are 30 cm.)
Deasupra se aseaza rulada. Rulata trebuie taiata la lungimea tavii de chec. Puteti apasa putin rulada in aluat, eu nu am facut-o si rezultatul nu a fost 100% satisfacator...
Bucata de rulada care ramane se poate papa :))
Peste rulada se pune restul din compozitie si se da la cuptorul incins la 190 - 200 grade pentru 45 min.
Cand este gata arata cam asa
Se rastoarna
Se lasa la racit. Dupa ce s-a racit se indeparteaza hartia de copt si se taie

Si se aranjeaza pe un platou


1 comentarii:

DianaZ spunea...

sis' nici nu stiu ce sa zic...cum sa iti multumesc...e cea mai FAINA surpriza de ziua mea...arata super delicios checul!!!!...si sunt sigura ca si la gust e la fel de yummy :)...ce mi-as dori sa pot sa il gust...mmmmm...merci mult scumpilici!!! I miss u so much...sper sa ne revedem cat de curand..te pupic dulce
PS: nu ti-am zis dar ieri am experimentat o reteta de a ta...a fost buna dar sunt sigura ca daca e facut de tine e si mai si de gustoasa...eu sunt doar amator la de-ale gatitului...tu esti expert...thanks for teaching me ;) pupici dulci sis' miss u

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...