marți, 22 februarie 2011

Prajitura ciocolatoasa cu visine


O prajiturica pentru toti iubitorii de ciocolata (ma includ bineinteles si pe mineeee), mai ales de ciocolata neagra. Aaaaa, ciocolata neagra este una dintre cele mai importante surse de antioxidanti... numai ca in combinatia de mai jos este o bomba mica de calorii... da' na, o bucatita mica nu strica nimanui, nu?  :)

Blat (sursa):
6 oua
120 gr de zahar
1 plicuri zahar vanilat
3 linguri cu pesmet
3 linguri cu varf de faina
3 linguri cacao
3 linguri miere
1 pachetel praf de copt
un praf de sare
30 ml de lapte
160 ml de ulei


Crema ganache (sursa):
550 ml. frisca
4 ciocolate negre cu peste 70% cacao (eu am folosit de 85%)
+
1 compot de visine fara samburi 

Glazura:
- 2 ciocolate negre cu peste 70% cacao (eu am folosit de 85%)
- 90 gr de unt
- 2 linguri de ulei
- 2 linguri de apa
- 1/2 lingura de zahar pudra


Cel mai indicat este sa incepem cu crema ganache intrucat trebuie lasata la frigider 4 ore, timp in care ne putem ocupa de blat.
In poza sunt 6 ciocolate, dar pentru crema sunt necesare doar 4, celelalte 2 sunt pentru glazura.
Frisca se pune la foc mic si se lasa sa se incalzeasca foarte bine
Se adauga ciocolata
Se lasa pe foc pana s-a topit ciocolata in intregime
Se ia de pe foc, se lasa putin sa se raceasca si se toarna in bolul in care mai tarziu se va mixa si se pune la frigider pentru 4 ore
Acum putem incepe sa facem blaturile
Separam ouale. Albusurile se bat spuma
Intr-un alt bol se mixeaza galbenusurile impreuna cu zaharul si zaharul vanilinat. Dupa ce compozitia a devenit o crema groasa adaugam faina amestecata cu praful de copt, pesmetul si cacaua.
La compozitia rezultata se adauga laptele, uleiul si mierea si se mixeaza in continuare la viteza cea mai mica.  
La compozitie se adauga acum albusurile batute spuma. Se amesteca cu o lingura de lemn, cu miscari de jos in sus pentru a nu distruge spuma. 
Din compozitia rezultata coacem 2 foi. Eu am folosit o tava de 30 x 20. 
Daca vreti sa folositi tava de marimea cuptorului (cred ca este de 40 x 35) cantitatea ingredientelor ar fi:
10 oua
200 gr de zahar
2 plicuri zahar vanilat

5 linguri cu pesmet
5 linguri cu varf de faina
5 linguri cacao
5 linguri miere
1.5 pachetel praf de copt
un praf de sare
50 ml de lapte
270 ml de ulei


Acum sa continuam...
Tapetam tava cu hartie de copt
Turnam 1/2 din cantitatea de aluat in tava si il coacem la 180 grade pentru 15 min.

O scoatem din cuptor si o lasam sa se raceasca bine
Acelasi lucru il facem si cu cealalta jumatate de cantitate de aluat.

Dupa ce au trecut cele 4 ore scoatem crema de la rece si o mixam pana se face o crema spumoasa si groasa. Daca cumva este prea tare se mai adauga 3 - 4 ling. de frisca lichida. Din pacate am uitat sa fotografiez cum arata crema... is zapacita cateodata :)
Pregatim prima foaie de blat

Insiropam putin foaia de blat cu compotul de visine. Repartizam crema...
Si asezam visinele pe crema. Din pacate in compotul pe care l-am cumparat visinele erau mici :( Voi sa aveti grija sa cumparati compot cu visine mari
Asezam deasupra a doua foaie, o presam putin si o stropim cu compot
Pregatim glazura... Punem toate ingredientele intr-o oala mica pe bain marie si le lasam sa se topeasca amestecand in continuu 
Lasam putin sa se raceasca
Repartizam glazura cu atentie
Daca doriti, puteti sa o si ornati. Eu am pus putina crema deoparte si cu ea am format o floricica :) pe fiecare bucata



2 comentarii:

Andreea spunea...

Hmmm...ce pofta mi-ai facut.Da un un tel cand mai faci cateceva nou si vin pe post de degustator, ma sacrific ce sa fac:-D. Stii ca mie imi place sa le mananc nu sa le fac...:-P

Anonim spunea...

Ador prajiturile ciocolatoase si mai ales cu visine:) Problema mea este ca aceasta crema ganache foarte simplu de facut mi a dat batai de cap in ultimele 2 dati. Nu stiu din ce motiv mi s a taiat crema. Si cu frisca Hulala si cu Meggle. Am procedat la fel, am pus o la incalzit la foc mic, ciocolata rasa, n am lasat o sa fiarba. Nu inteleg unde este buba. Este foarte gustoasa si mi pare rau ca nu mi mai iese((((:
Bafta in continuare, delicioase retetele:) PUPICI
Monica

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...