luni, 21 martie 2011

Tort egiptean

Sunt de acord cu Amalia, proprietara retetei  : )... acest tort este unul dintre cele mai bune torturi pe care le-am mancat vreodata...

Ingrediente (sursa):

Foi (ingrediente pentru 1 foaie, necesare sunt 3)
2 albusuri
2 linguri de zahar
0,5 linguri de faina
40 gr. nuci macinate

Crema 1:
6 galbenusuri
6 linguri de zahar
340 ml. lapte
2 linguri amidon
170 gr. unt 
esenta de vanilie

Crema 2:
200 ml. frisca
150 gr. zahar
120 gr. nuca zdrobite bucati mai mari

Incepem prin a face mai intai foile
Batem albusurile spuma, apoi adaugam in ploaie zaharul si mixam mai departe pana ce acesta s-a topit
Adaugam faina amestecata in prealabil cu nucile macinate
Cu ajutorul unui sablon desenam pe hartia de copt un cerc cu diametrul de 23 cm.
Intoarcem foaia de copt pe partea cealalta (pentru a evita intrarea in contact a aluatului cu pasta de pix) si intindem prima foaie
Se da la cuptorul preincalzit la 160 grade pentru 20 - 25 min.
Intre timp spalam ustensilele si ne pregatim de a doua foaie. Repetam actiunea si coacem inca doua foi. In total sunt necesare trei foi.
Dupa ce am terminat de copt cele trei foi ne apucam de crema 1.
Intr-un vas amestecam galbenusurile cu amidonul, zaharul si laptele.
Punem vasul pe foc mic si amestecam intruna pana se ingroasa ca si o budinca.
Apoi luam de pe foc crema si o lasam sa se raceasca bine
Mixam putin untul (untul trebuie sa fie la temperatura camerei)
Adaugam treptat budinca racita iar la sfarsit adaugam cateva picaturi de esenta de vanilie
Acum sa ne apucam si de crema 2
Topim zaharul
Zaharul topit il turnam in strat subtire pe hartie de copt
Dupa ce s-a racit il punem intr-o punga rezistenta si il zdrobim cu sucitorul
Frisca se bate bine pana se intareste, apoi se adauga nuca (zdrobita in bucati mai marisoare) si zaharul ars zdrobit
Asamblarea tortul se face in felul urmator: foie + 1/3 crema 1 + 1/3 crema 2 si repetam actiunea, ultimul strat fiind cu crema 2
Pentru a orna putin tortul avem nevoie de 4 batoane de ciocolata cu crema de lapte
pe care le dam pe razatoarea mare
Si acesta este tortul :)

8 comentarii:

Amalia spunea...

Super arata ! Imi place ca ai pus ciocolata deasupra :).

Alina---Explora Cuisine spunea...

Arata de vis, il fac si eu astazi din nou!

Oana spunea...

Subscriu, este un tort minunat! L-am facut si eu si s-a devorat imediat, chiar daca noi suntem impatimiti ai ciocolatei !
In alta ordine de idei, felicitari pentru munca depusa, blogul tau mi-a dat cateva idei tare savuroase! Ma bucur ca te-am descoperit si iti voi urmari cu drag retetele!
Oana

Andreea Dörr spunea...

Multumesc, Oana, de comentariu... E chiar un tort super delicios :)

Anonim spunea...

am sa-l incerc de craciun

Anonim spunea...

Este bestial tortul. L-am facut de multe ori si mereu a fost foarte apreciat. Trebuie sa-l incercati.

Anonim spunea...

Am facut 4 prajituri acum de Pasti, cred ca toate retetele luate de pe blogul tau,toate delicioase , dar cel mai mult i-a placut mamei mele si fratelui meu tortul acesta... Merita incercat!

calculator rca spunea...

cred ca are un gust unic...

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...