luni, 28 martie 2011

Tort Medovic



Ingrediente (sursa):

Foi:
3 oua
200 gr. zahar (1 cana)
3 ling. cu varf miere
60 gr. unt (sau margarina)
1 lingurita bicarbonat de sodiu
faina cat cuprinde (cam 3-4 cani)

Crema:
2 kg. de smantana 20 % grasime
1 pahar de zahar
nuca (optional)
Intr-un vas amestecam ouale, zaharul, mierea si untul si punem vasul pe bain marie (pe abur)
Amestecam pana ce zaharul s-a topit complet. Adaugam bicarbonatul si mai lasam putin pe bain marie. Compozitia va fi spumoasa si va creste in volum dupa ce adaugam bicarbonatul.
Intr-un bol adaugam faina (nu toata, ci doar 3 cani) si compozitia de miere racita si amestecam bine. Daca compozitia este moale si lipeste, mai adaugam faina pana ce aluatul este ca plastelina.
Din aluatul rezultat coacem 10 foi cu diametrul de 23 cm.

Aluatul trebuie intins foarte bine, foaia trebuie sa fie foarte subtire... oarecum transparenta.
Se coc la 180 grade cam 5 min. fiecare. Foaia coapta trebuie sa fie auriu-maronie. Atentie mare ca se ard foarte usor.
In imaginea de jos sunt doar 9 foi intrucat o foaie am sfaramitat-o imediat dupa ce am scos-o din cuptor, ea fiind necesara pentru a acoperii tortul.

Acum sa facem crema
Toate ingredientele se amesteca bine
Fiecare foaie se unge din belsug cu crema. Eu am impartit crema in 9 boluri si asa mi-a fost mai usor sa repartizez corect crema.
Foile nu se apasa cu nimic fiindca ele se vor inmuia si se vor aseza foarte bine
Intrucat crema este relativ moale, am folosit un inel de tort dar se poate folosi si o oala tapetata cu folie transparenta si asamblarea tortului sa se faca in ea
Tortul se lasa de pe o zi pe alta la frigider
Iar a doua zi il acoperim cu foia sfaramitata




4 comentarii:

Miha spunea...

Foarte bun tortul asta! Chiar de-mi place ciocolata, niciodata n-as refuza o felie de tort Medovik. :))
Foarte frumos l-ai ornat!

Andreea Dörr spunea...

Ai dreptate :)
Merci de comentariu.

Anonim spunea...

Vreau sa stiu faca soda de mincare se stinge cu otet sai nu?multumesc

Unknown spunea...

BUNA ZIUA! Unde as putea gasi si eu un inel de inox detasabil si asa inalt ca si acesta? p.s. arata super delicios tortul!!! yummy!!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...